torsdag 24 april 2014

Den nya Södermanlandsbon.

Så var man plötsligt en innevånare i Södermanland, närmare bestämt Nyköping. Att säga att jag valde att göra en krävande och påfrestande flytt vore att ljuga, men min erfarenhet har lärt mig att jobba med det jag har samt att självklart uppskatta vad jag har.

Datorer är roligare än någonsin, men inte nödvändigtvis med Windows.


Att flytta är inte alls så svårt för mig som mitt yngre jag fann det när jag flyttade cirka 55 mil söderut till en kuststad i andra sidan av nationen. Inte för att jag lärt mig uppskatta det -tvärt om, utan för att jag har blivit ytterst smidig inom dessa situationer. En bärbar dator eller två samt en stationär liten ditto (se bild ovan), som man kan ta under armen -sen är jag lugn. 

Den tekniska revolutionen tillåter verkligen att man, bokstavligen, kan arbeta runt problemen i sitt dagliga arbete. Knappast hade bror min kunna jobba på avstånd med hjälp av mitt mobila bredband eller jag skicka filer med röstklipp till min kollega. 

För att inte tala om tradera som verkligen är ovärderligt nu när jag vill bli av med så mycket materiellt samlande och hellre ha pengar eller i vilket fall digitala kopior.

Våren är här.

Det är dock ytterst frustrerande att dras med i flyttande och förändringar som man egentligen inte vill vara med på eller som man upplever att man inte har något deltagande i. 

Misstolka mig inte: jag har verkligen inte givit upp kampen mot mina mål, men ibland känns tillvaron en aning motsträvande. En vän sa att  jag hade många järn i elden och för att dra ett dåligt skämt: den värmde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar